NOWOŚĆ w AD DICTUM
Doradztwo zawodowe
Jeżeli:
- potrzebujesz wsparcia w planowaniu dalszej kariery zawodowej i edukacyjnej
- chcesz poznać swoje zasoby, mocne strony i predyspozycje
- zaburzeniach jedzenia
- szukasz informacje na temat potrzeb rynku pracy
Zapraszamy na konsultacje z doradcą zawodowym. Psycholog-doradca zawodowy pomoże Ci w planowaniu kariery uwzględniając Twoje własne zasoby oraz analizę informacji na rynku pracy i systemu dalszej edukacji. Spotkania odbywają się w formie indywidualnych porad zawodowych . Podpowiemy Ci gdzie szukać wsparcia i informacji w każdej interesującej Cię kwestii zawodowej i edukacyjnej.
KOSZT:1 spotkanie 50 min- 170 zł
TSR - terapia skoncentrowana na rozwiązaniach
Zajęcia przeznaczone dla każdego, kto mierzy się z różnymi trudnościami. Koncentruje się na osiąganiu przez pacjenta celu jaki sobie wyznaczył, a nie na analizie deficytów, które spowodowały zgłoszenie się na terapię.
Terapia krótkoterminowa jest pomocna przy:
- zaburzeniach lękowych
- depresji
- zaburzeniach jedzenia
- zmniejszaniu skutków traumatycznych przeżyć
- problemach wychowawczych
- problemach w pracy
- kryzysach małżeńskich i partnerskich
- lęku egzystencjalnym
- nałogach
- akceptacji swojej orientacji seksualnej.
KOSZT:1 spotkanie 50 min- 170 zł
Kids Skills- DAM RADĘ
Zajęcia to cykl 5-10 spotkań po 50 min. Ilość i częstotliwość dostosowujemy do wieku, potrzeb i możliwości dziecka.
Drogi Rodzicu, jeśli Twoje dziecko jest miedzy 3 a 11 r.ż i:
- nie radzi sobie z przeżywaniem trudnych emocji
- ma niskie poczucie własnej wartości i brak pewności siebie
- jest nieśmiałe
- nie lubi chodzić do szkoły/przedszkola
- ma trudności adaptacyjne w grupie
- ma problem z koncetracją uwagi
- ma napady złości i agresji
- jest lękowe lub nadpobudliwe
- potrzebuje zmian nawyków
- ma zaburzenia odżywiania, snu, zachowania czystości, itp
- jest w trudnym okresie związanym z sytuacją domową ( rozwód rodziców, strata bliskiej osoby, zmiana miejsca zamieszkania)
Terapia z wykorzystaniem programu Kids Skills- Dam radę jest innowacyjną metodą stworzoną przez Ben'a Furman'a - fińskiego psyciatrę, psychoterapeutę. Ideą programu jest koncentracja na mocnych stronach dziecka i wykorzystywanie jego zdolności do rozwiązywania problemów. Pojawia się umiejętność, której dziecko się uczy i nad którą pracuje, zwiększając tym samym poczucie własnej skuteczności, pewności siebie, a także rozwijając swoje mocne strony i odnajdując nieuświadomione zasoby. Zatem bazuje się na naturalnym procesie rozwojowym, ciekawości i motywacji zewnętrznej.
KOSZT:1 spotkanie 50 min- 150 zł
BOJĘ SIĘ MÓWIĆ
Drogi Rodzicu, jeśli Twoje dziecko:
- boi się mówić
- boi się spotkań z ludźmi, podczas których oczekuje się od nich komunikowania
- cierpi z powodu fobii lub lęku społecznego
- ma trudność w porozumiewaniu się niewerbalnym
- męczy się podczas kontaktów społecznych głównie ze względu na przytłaczające oczekiwania otoczenia
- zachowuje się zupełnie zwyczajnie i naturalnie w sytuacji towarzyskiej, jeśli tylko otoczenie jest komfortowe i bezpieczne
- przejawia zachowania buntownicze
- ma problemy z funkcjonowaniem emocjonalno - społecznym w grupie rówieśniczej, w związku z tym iż nie mówią w pewnych sytuacjach
- ma trudności z podporządkowaniem się zasadom i normom społecznym
- ujawnia trudności w komunikacji interpersonalnej
- przejawia oznaki zachamowanego temperamentu i silnego niepokoju w sytuacjach towarzyskich
- ma zdiagnozowany mutyzm lub mutyzm wybiórczy
KOSZT:1 spotkanie 50 min- 150 zł
TUS-Trening umiejętności społecznych
Autorskie zajęcia TUS, w cyklu 15 regularnych grupowych spotkań.
Drogi Rodzicu, jeśli Twoje dziecko przejawia trudności w:
- funkcjonowaniu w grupie,
- w przestrzeganiu zasad,
- cierpliwym czekaniu na swoją kolej,
lub
ma problem ze skupieniem się na zadaniu i samokontrolą, zapraszamy na Nasz TUS.
Trening Umiejętności Społecznych w AD DICTUM przeznaczony jest dla dzieci od 5 do 10 roku życia, mających rozmaite trudności w kontaktach społecznych, a szczególnie, gdy zdiagnozowano u nich zespół Aspergera, autyzm wysokofunkcjonujący, ADHD, zaburzenia zachowania, zaburzenia więzi. Zapraszamy również dzieci nieśmiałe, lękliwe, wycofane i z obniżoną samooceną.
W czasie treningu uczestnicy nabędą między innymi umiejętność: zawierania znajomości, radzenia sobie z uczuciami i swoimi problemami (w tym z przeżywaniem porażki), unikania, a także rozwiązywania konfliktów z rówieśnikami, czekania na swoją kolej, słuchania poleceń do końca i hamowania spontanicznych reakcji.
KOSZT:15 spotkań 60 min- 900 zł
grupy wiekowe: 5 -7 lat, 8-10 lat
KONSULTACJE DLA RODZICÓW NIEMOWLĄT
Kochający Rodzicu, jeśli chcesz dowiedzieć się:
- o podstawach rozwoju małego dziecka
- o sposobach pielęgnacji ( m.in. podnoszeniu, noszeniu, karmieniu, przewijaniu, kąpieli)
- jak rozpoznawać niepokojące sygnały w zachowaniu malucha
- od kiedy nosić w chuście
- o sposobach stymulacji do prawidłowego rozwoju
lub jeśli cokolwiek niepokoi Cię w rozwoju Twojego malucha:
- problemy z karmieniem,
- problemy z usypianiem,
- problemy z zachowaniem,
- opóźniony rozwój ruchowy,
- nadmierna aktywność lub jej brak.
Zadzwoń i umów się z naszym specjalistą.
Konsultacja trwa ok.90 minut
Spotkanie może odbyć się na terenie Poradni lub w bezpiecznych warunkach domowych - dojazd do 15 km od Legionowa.
Koszt: 180 zł
TERAPIA MIOFUNKCJONALNA
Jeśli Twoje dziecko ma:
-Otwarte, rozchylone usta zarówno w dzień jak i w nocy,
-Chrapanie lub/i bezdechy w ciągu nocy,
- Oddychanie torem ustnym,
- Pogrubioną, zaczerwienioną i wysuszoną wargę dolną,
- Ślinę w kącikach ust,
- Nieprawidłową pozycję spoczynkową języka
- Wadę wymowy ( w szczególności seplenienie międzyzębowe, boczne lub przyzębowe),
- Trudności w połykaniu ( krztuszenie się, zatrzymywanie płynów, pokarmu w policzkach, głośne połykanie), żuciu czy gryzieniu,
- Wadę zgryzu.
Zapraszamy na zajęcia z terapii miofunkcjonalnej.
Polega ona na wykonywaniu ćwiczeń logopedycznych aktywujących mięśnie twarzy w celu wypracowania właściwej koordynacji funkcji aparatu ustno-twarzowego. Efektem jest prawidłowa praca mięśni ustno-twarzowych, usprawnienie aparatu artykulacyjnego, prawidłowe połykanie oraz pozycje spoczynkowe warg, żuchwy, języka. Często następuje przywrócenie prawidłowego oddychania torem nosowym, a także niwelowanie wad artykulacyjnych.
Koszt zajęć 30 min - 100 zł
Koszt zajęć 45 min -150 zł
SENSOLOGOPEDIA- logopedia z elementami integracji sensorycznej
Podczas zajęć logopeda włącza dodatkowe działania mające na celu stymulację sfery orofacjalnej, sensoryczne uwrażliwianie miejsc artykulacji, usprawnianie narządów artykulacyjnych i praksji oralnej oraz zabawy ruchowe. Wszystkie ćwiczenia mają na celu niwelowanie deficytów językowych i artykulacyjnych, usprawnianie koordynacji wzorkowo-ruchowej, regulację napięcia mięśniowego aparatu artykulacyjnego, kształtowanie poczucia własnego ciała oraz orientacji przestrzennej, a tym samym dają możliwość stymulacji wielozmysłowej i wielowymiarowej.
Koszt zajęć 30 min - 100 zł
Koszt zajęć 45 min -150 zł
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Zajęcia ogólnorozwojowe z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju.
Spotkania prowadzone są przez terapeutę wczesnego wspomagania rozwoju-psychologa-pedagoga specjalnego-logopedę mgr Aleksandrę Posobiec. Zakres i rodzaj terapii dostosowany jest do indywidualnych potrzeb dziecka.
Koszt zajęć 55 min - 150 zł
Trening koncentracji uwagi i pamięci
Zajęcia dedykowane dzieciom i młodzieży od 3 do 14 roku życia. Zapraszamy dzieci z ASD, ADHD i wszystkich bujających w obłokach marzycieli.
Nadmiar bodźców wynikających z obcowania z urządzeniami elektronicznymi (smartfony, tablety, konsole, tv), szybkiego tempa życia, miejskiego hałasu, częstych zmian czy dużej ilości materiału do przyswojenia są czynnikami, w wysokim stopniu wpływającymi na pogorszenie koncentracji uwagi i umiejętności zapamiętywania. Udział w treningu koncentracji uwagi i pamięci pomoże dzieciom w lepszym radzeniu sobie zarówno z czynnikami rozpraszającymi, jak w lepszym kierowaniu uwagi na kluczowe aspekty funkcjonowania.
Podczas treningu rozwijane będą między innymi: percepcja zmysłowa oraz zdolności obserwacji, przetwarzania i zapamiętywania doznań pochodzących z różnych systemów zmysłowych, wyobraźnia przestrzenna, dostrzeganie powiązań i zależności, analogie, myślenie logiczne, wyobraźnia oraz twórcze myślenie.
Program zajęć, po wywiadzie z rodzicami oraz diagnozie umiejętności dziecka, jest dobierany indywidualnie do potrzeb każdego uczestnika.
Czas trwania 1 zajęć - 55 minut
Koszt -150 zł
Logopedia z elementami terapii ręki
Oferowane przez nas zajęcia są połączeniem ćwiczeń z zakresu terapii ręki, m.in. poprawą koordynacji całego ciała i usprawnianiem funkcji precyzyjnej dłoni oraz terapii logopedycznej, co w połączeniu daje niezwykle dobre wyniki.
Każde spotkanie trwa 30 lub 45 minut
Zapraszamy na psychoterapię:
1. Terapię indywidualną dzieci i młodzieży
- mających trudności min. z zaburzeniami lękowymi, dorastaniem, niską samooceną, problemami adaptacyjnymi
- będących w konflikcie lojalnościowym w sytuacji okołorozwodowej rodziców
- nadmiernie używających multimediów tj. telefon, komputer, konsola
2. Terapię dorosłych
- mających problemy m.in. z zaburzeniami nastroju, niską samooceną, trudnościami w relacjach, będących w kryzysie oraz dda
3. Konsultacje wychowawcze dla rodziców, którzy mają codzienne trudności wychowawcze, szkolne i komunikacyjne ze swoimi dziećmi
KOSZT ZAJĘĆ:
50 min-180 zł
80 min- 270 zł
Szczegóły pod nr 609-007-249.
Zapraszamy
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU - BEZPŁATNA TERAPIA DLA DZIECI W WIEKU 0-7 LAT
ZAPRASZAMY NA ZAJĘCIA RÓWNIEŻ W SOBOTY (logopedia, terapia ręki, terapia integracji sensorycznej)
Nasza Kadra
mgr Edyta Piwnicka - Panfil- neurologopeda,terapeuta miofunkcjonalny,terapeuta Integracji Sensorycznej,terapeuta ręki, praktyk Kids Skills, trener TUS
Absolwentka 5 letnich dziennych studiów logopedycznych na Uniwersytecie Warszawskim, ukończyła studia podyplomowe na kierunkach: neurologopedia, integracja sensoryczna, zarządzanie oświatą oraz doradztwo zawodowe. Po studiach odbyła wiele staży w Warszawskich szpitalach, ośrodkach terapeutycznych i edukacyjnych, a także w Amerykańskim Instytucie dla osób jąkających się w Nowym Yorku. Od kilkunastu lat pracuje z dziećmi w wieku przedszkolnym, młodzieżą i dorosłymi. Współpracowała z wieloma Przedszkolami oraz Ośrodkami Edukacyjnymi na terenie Warszawy i Legionowa, z Polskim Towarzystwem Stwardnienia Rozsianego, a także Centrum Medycznym Puławska. Aktualnie pracuje w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Warszawie, jak również jest wykładowcą akademickim przedmiotów związanych z zaburzeniami mowy na kilku Uczelniach Wyższych. Regularnie podwyższa swoje kwalifikacje i doskonali umiejętności uczestnicząc w różnorodnych warsztatach, szkoleniach i konferencjach. Posiada uprawnienia do prowadzenia terapii miofunkcjonalnej oraz zajęć metodami: logorytmiki, smyko-multisensoryki, terapii ręki, treningu umiejętności społecznych, treningu kontroli złości oraz Kids Skills. Diagnozuje narzędziem KORP oraz ADOS-2. Jest trenerem umiejętności wychowawczych szkoły dla rodziców.
W Poradni pełni funkcję dyrektora, prowadzi diagnozę i terapię neurologopedyczną, terapię metodą Kids Skills, TUS, terapię ręki oraz szkołę dla rodziców .
Psycholodzy / Psychoterapeuci
mgr Monika Jankowska – psycholog, pedagog, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, doradca zawodowy
Absolwentka WSFiZ w Warszawie kierunku Psychologia. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki, edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz doradztwa zawodowego. Posiada wielkoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pracowała w szkole jako psycholog, nauczyciel, pedagog, doradca zawodowy i nauczyciel-terapeuta. Prowadzi zajęcie o charakterze terapeutycznym, zajęcia rewalidacyjne, zajęcia z zakresu rozwijania kompetencji społecznych oraz zajęcia wspierające m.in. w pokonywaniu przez dzieci i młodzież trudności związanych z nauką pisania, czytanie, logicznego myślenia i wspierania procesu koncentracji uwagi. Posiada certyfikat SDM – Beginner uprawniający do pracy z dziećmi Metodą Ruchu Rozwijającego wg. W. Sherborne. Ukończyła szkolenie z zakresu wspomagania rozwoju kompetencji kluczowych u dzieci i młodzieży. Na bieżąco rozwija swoje kwalifikacje poprzez udział w szkoleniach, kursach i webinariach.
W Poradni prowadzi konsultacje oraz terapie dzieci i młodzieży, konsultacje rodzicielskie, trening koncentracji i uwagi oraz efektywnego uczenia się,doradztwo zawodowe, TUS .
mgr Sylwia Krukowska – psycholog, terapeuta terapii krótkoterminowej, praktyk Kids Skills, interwent kryzysowy
Ukończyła studia magisterskie z zakresu psychologii o specjalności klinicznej. Od kilkunastu lat prowadzi terapię oraz konsultacje psychologiczne dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych. Wykonuje opinie psychologiczno-sądowe. Pracuje z dziećmi mającymi trudności m.in. w radzeniu sobie z trudnymi emocjami takimi jak gniew, złość, agresja, niską samooceną, brakiem pewności siebie, zaburzeniami lękowymi, trudnościami w szkole, dzieckiem odrzuconym - mającym zaburzoną wieź
z opiekunem. Uczestniczyła w licznych szkoleniach z zakresu Psychologii dziecka – diagnozy, profilaktyki i pomocy psychologicznej, mediacji rodzinnych, terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach TSR – szkolenie Kids Skills i Dam radę, racjonalnej terapii zachowań, profilaktyki zachowań ryzykownych i uzależnień. Nieustannie podwyższa swoje kwalifikacje zawodowe i doskonali umiejętności biorąc udział w różnorodnych szkoleniach, warsztatach i konferencjach.
.
W Poradni prowadzi konsultacje oraz terapie dzieci i młodzieży, konsultacje rodzicielskie, trening koncentracji i uwagi oraz efektywnego uczenia się, terapię metodą Kids Skills.
mgr Natalia Wójtowicz- psycholog, praktyk Kids Skills
Ukończyła studia magisterskie z zakresu psychologii o specjalności psychologia rozwojowa - wychowawcza oraz przygotowanie pedagogiczne.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w poradni dla dzieci, przedszkolach publicznych i prywatnych, a także w stowarzyszeniach wspierających dzieci w trudnych sytuacjach życiowych. Specjalizuje się w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu oraz zaburzeniami lękowymi. Prowadzi treningi umiejętności społecznych, a także treningi dla dzieci nieśmiałych oraz lękowych. Ukończyła szkolenia z zakresu wspierania dzieci z mutyzmem wybiórczym oraz trenerskie szkolenia Kids Skill i Dam radę. Systematycznie bierze udział w różnorodnych szkoleniach, aby móc jeszcze lepiej wspierać dzieci i rozwijać swój warsztat.
W Poradni prowadzi: konsultacje i terapię psychologiczną dzieci i młodzieży, konsultacje rodzicielskie, zajęcia Boję się mówić, TUS (trening umiejętności społecznych), Indywidualny trening koncentracji uwagi i pamięci oraz terapię metodą Kids Skills.
Logopedzi
mgr Kinga Frąckiewicz-psycholog, logopeda
Absolwentka SWPS w Warszawie na kierunku Społeczna Psychologia Kliniczna oraz Podyplomowych Studiów z zakresu logopedii. Instruktor prozdrowotnych form ruchu. Doświadczenie zdobywała w ośrodku ”Stowarzyszenie Terapeutów” w Warszawie. Pracuje jako psycholog i logopeda w poradniach zdrowia psychicznego oraz poradniach pedagogicznych, a także w przedszkolach na terenie Warszawy i okolic. Jest zatrudniona na Uniwersytetach Trzeciego Wieku, gdzie od kilkunastu lat zdobywa doświadczenie w pracy z dorosłymi osobami. Specjalizuje się również w pracy z dziećmi,młodzieżą i osobami dorosłymi z rożnorodnymi nieprawidłowościami w rozwoju mowy, a także z problemami na tle emocjonalnym,np. mutyzm wybiórczy, zaburzenia jedzenia, czy zaburzenia ze strony stawu skroniowo-żuchwowego. Współpracuje z ortodontami wspomagając leczenie ortodontyczne terapią logopedyczną. Interesuje się wpływem postawy ciała na zaburzenia mowy, pracą z ciałem, sposobami na poprawę emisji głosu i wyrazistości mowy. Regularnie dokształca się na różnego rodzaju szkoleniach dotyczących zaburzeń mowy oraz psychologii klinicznej i rozwojowej, jak również z zakresu dogoterapii i hipoterapii.
W Poradni prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną dla dzieci, młodzieży i dorosłych, jak również konsultacje psychologiczne.
lic Aleksandra Szempruch – logopeda, audiolog
Absolwentka studiów licencjackich na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej na kierunku logopedia z audiologią. Obecnie studentka Akademii Pedagogiki Specjalnej na kierunku logopedia. Doświadczenie w pracy zdobyła jako logopeda w Przedszkolu Specjalnym w Lublinie oraz podczas praktyk w różnorodnych ośrodkach terapeutycznych i oświatowych. Na bieżąco podnosi swoje kwalifikacje poprzez udział w szkoleniach, kursach i webinariach, a także uczestnicząc w Studiach Podyplomowych na kierunku Edukacja i Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz Zespołem Aspergera. Pracuje jako logopeda w Przedszkolu.
W Poradni prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną.
mgr Anna Witkowska - Koziarczuk- neurologopeda, terapeuta ręki, glottodydaktyk
Absolwentka studiów magisterski na UW na kierunku filologia polska. Ukończyła podyplomowe Studia logopedyczne i glottodydaktyczne na APS oraz studia neurologopedyczne w SWPS w Warszawie. Specjalizuje się w korekcji wad wymowy, nauce mowy oraz nauce czytania. Pracuje z dziećmi z autyzmem, niedokształceniem mowy pochodzenia korowego oraz zespołami genetycznymi. Posiada certyfikat z nauki czytania oraz alternatywnych metod komunikacji-MAKATON. Wykłada na uczelniach wyższych.
W Poradni prowadzi diagnozę i terapię neurologopedyczną, terapię ręki oraz naukę czytania.
Terapeuci: SI, ręki, pedagogiczni
<
mgr Martyna Prusinowska – terapeuta SI, terapeuta ręki, pedagog specjalny, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Absolwentka pedagogiki specjalnej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie na kierunku Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka. Certyfikowany diagnosta i terapeuta SI. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pracuje w przedszkolu jako pedagog specjalny oraz nauczyciel wspomagajacy. Prowadzi terapię pedagogiczną, zajęcia rewalidacyjne i psychologiczno- pedagogiczne. Sukcesywnie poszerza swoją wiedzę i podnosi woje umiejętności uczestnicząc w różnorodnych kursach i szkoleniach z zakresu wspomagania rozwoju dziecka.
W Poradni prowadzi: diagnozę i terapię SI, terapię ręki.
mgr Justyna Tolak – terapeuta SI, terapeuta pedagogiczny, pedagog specjalny
Absolwentka kierunków: wychowanie fizyczne z gimnastyką korekcyjną, pedagogiki specjalnej – edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, terapii pedagogicznej oraz terapii SI. Posiada wielkoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Praktykę zdobywała w specjalnym ośrodku szkolno – wychowawczym. Aktualnie pracuje w Powiatowym Zespole Szkół i Placówek Specjalnych. Posługuje się językiem migowym w stopniu podstawowym. Na bieżąco rozwija swoje kwalifikacje poprzez udział w szkoleniach, kursach i webinariach.
.
W Poradni prowadzi: diagnozę i terapię SI, terapię ręki.